Ana S Gonzalez Rueda

Meaningful Matter: Testing Feminist Pedagogies in the Exhibition Space

Feministisch - materialistisch pedagogische methoden zijn gericht op de ingewikkelde relaties tussen object en subject, materie en betekenis. In mijn onderzoek analyseer ik de nadruk die deze methodes leggen op het positioneren van participanten in het leerproces en het accent dat wordt gelegd op het object en omgeving.  Het projectvoorstel bestaat uit een serie bijeenkomsten die deze theoretische methoden toetsen aan de hand van de collectiepresentatie van het Van Abbemuseum. Elke sessie richt zich op specifieke verhoudingen tussen bepaalde werken en op de ‘sfeerbepalende ruimtes’. Door middelen als movement-as-learning, route-mapping en bodycartographies in te zetten, ondervraagt het project vooraannames over het type kennisoverdracht en zoekt het naar de potentie van deze modellen om een andere dan een puur representatieve belevenis van de kunsten aan te moedigen. 

Biografie

Ana S Gonzalez Rueda is een PhD-kandidaat aan de Universiteit van St. Andrews en een onafhankelijk curator. Haar onderzoek richt zich op de inherente educatieve relaties van de expositieruimte en de bijdrage van radicale pedagogische methodes aan de curatorische  praktijk. Ze heeft een MA in hedendaagse kunst aan de Universiteit van Essex (2012). 

Foto van Ana GonzalezFoto van Ana Gonzalez
Dit onderdeel wordt voor u geblokkeerd omdat het tracking cookies bevat. Wilt u deze (en andere) content alsnog bekijken? Door hier op te klikken geeft u alsnog toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.
Dit onderdeel wordt voor u geblokkeerd omdat het tracking cookies bevat. Wilt u deze (en andere) content alsnog bekijken? Door hier op te klikken geeft u alsnog toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.

Homepage