Second reading - Door afstudeerders van Design Academy Eindhoven Design Curating & Writing Masters, 2018

tentoonstelling

Second reading Door afstudeerders van Design Academy Eindhoven Design Curating & Writing Masters, 2018

16/06/2018 - 24/06/2018

Mensen hebben de neiging om alledaagse zaken te aanvaarden zonder aarzeling. Een handvol bedrijven beweert dat de technologische toekomst ons niets dan geluk en voorspoed zal brengen. Ze claimen dat een efficiënter lichaam bewerkstelligt kan worden door bio design of dat de toepassing van slimme techniek in een brug zelfdodingen kan voorkomen. Ook de manier waarop design wordt geselecteerd en tentoongesteld in een museum wordt amper in twijfel getrokken door ons.

Maar zijn de beweringen van deze bedrijven wel waar? Wat gebeurt er als je deze fenomenen en waarheden isoleert en met een andere bril bekijkt? De studenten van de MA in Design Curating & Writing aan Design Academy Eindhoven hebben grondig onderzoek verricht met historische verwijzingen en links naar theoretische concepten om tot nieuwe inzichten te komen. Oftewel: ze onderwerpen ontworpen zaken aan een second reading.

2018 GRADUATES & PROJECTS

  • Max Calabria, Blood, Sweat and Fears: Biodesign’s Complex Relationship with Guilt
  • Delany Boutkan, The Rise of the Internet-Driven ‘Object-Image’ and its Uneasy Relationship to Design Museums
  • Josh Plough, Facts, Factors, and Entities: A New Apparatus for Technology Criticism
  • Kirsten Geekie, In Anticipation: The Role of Design in Mitigating and Indirectly Memorializing Complicated and Preventable Deaths
  • Yasmin Aryani, Mapping the Way Home: The Role of Architecture in Constructing Contested Notions of Identity in Indonesia

Scriptiepublicaties zijn ontworpen in samenwerkingsverbanden tussen Design Curating & Writing en afgestudeerde studenten van Graphic Design Arnhem, ArtEZ.

HET MASTERS PROGRAMMA: DESIGN CURATING & WRITING

Het masters programma Design Curating & Writing aan Design Academy Eindhoven biedt de kritische en praktische vaardigheden die nodig zijn om ontwerp te interpreteren in zijn totaalvorm. Studenten ontwikkelen door theorie, directe observatie, onderzoek en rapportage een persoonlijk standpunt. Ze experimenteren met verwoorden op de diverse manier van schrijven en cureren in de 21e eeuw.

Dit onderdeel wordt voor u geblokkeerd omdat het tracking cookies bevat. Wilt u deze (en andere) content alsnog bekijken? Door hier op te klikken geeft u alsnog toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.
Dit onderdeel wordt voor u geblokkeerd omdat het tracking cookies bevat. Wilt u deze (en andere) content alsnog bekijken? Door hier op te klikken geeft u alsnog toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.
Dit onderdeel wordt voor u geblokkeerd omdat het externe cookies bevat. Wilt u deze (en andere) content alsnog bekijken? Door hier op te klikken geeft u alsnog toestemming voor het plaatsen van externe cookies.

Homepage