Doe-rondleiding: Jouw nieuws van de dag

Kunst door een persoonlijke bril

Foto: Bram Saeys

Reserveren

Door een persoonlijke bril

Kunst is een stuk leuker en interessanter als je het door een persoonlijke bril bekijkt. Maar hoe doe je dat? De actieve workshop Jouw nieuws van de dag helpt leerlingen zo'n persoonlijke ingang te vinden. Zo komt de kunst dichter bij hun leven en belevingswereld.

Kunst en keuzes

Tijdens de workshop zoeken leerlingen in de krant naar koppen, teksten of afbeeldingen die hen aanspreken. Met deze krantenknipsels in de hand gaan ze op zoek naar kunstwerken die erbij passen. Niets is goed of fout, het gaat om persoonlijke keuzes en verbanden. Wat zien ze en waarom? Uiteraard bespreken de leerlingen hun keuzes met elkaar en de begeleider en praten ze over de kunstwerken en hun relatie met de wereld waarin we leven.

Praktisch:

• Wie: onderbouw en bovenbouw vmbo, havo, vwo en mbo
  • Vakken: Kunst Algemeen, kunstgeschiedenis, maatschappijleer of ckv
  • Wat: actieve workshop in het museum
  • Duur: 1,5 uur
  • Kosten: € 112,50 per groep (maximaal 15 personen per groep). Ook te betalen via weborder van de Cultuurkaart, vul hiervoor het schoolnummer en de naam van de kaarthouder in bij je reservering. Kijk hier voor meer informatie over de Cultuurkaart.
  • Minimaal drie weken van tevoren reserveren

Contact en reserveren

Je kunt direct online reserveren via de knop op deze pagina en je opmerkingen of voorkeuren noteren in je reservering. Reserveren via mail is niet meer mogelijk. Heb je vragen over online reserveringen? Neem dan contact op met reserveringen@vanabbemuseum.nl