For balance (Nr. 26, 1. Werksatz)

Franz Erhard Walther

Verworven in 1975
vervaardigd door textieltechnicus Johanna Walther / manufactured by textile engineer Johanna Walther

Franz Erhard Walther maakte 58 individuele objecten van stof die tezamen een werkset vormen. De objecten komen pas tot voltooiing als ze door de bezoeker ‘onder handen worden genomen’. Door het gebruik van de objecten zal Walthers werk iets bij de deelnemer teweegbrengen.

#26: For Balance (Voor Evenwicht)

Je opereert als groep: vier deelnemers, één coördinator. Je volgt de gebruiksaanwijzing. Samen realiseer je een ruimtelijke structuur door het spannen van de stof. Het gaat om samenwerken, op elkaar reageren en samen creëren. Tijdens de uitvoering wissel je van positie, plaats en rol.