Mount Thor; a Six Day 70 Mile Walk on Baffin Island Canada Summer 1976

Hamish Fulton

Verworven in 1978

Voor Hamish Fulton is lopen een kunstvorm,en fotografie registratie daarvan. ,De foto van 'Mount Thor',,gemaakt tijdens een 113 km lange tocht door,het Canadese Noordpoolgebied, toont de meest,steile rots op aarde. Fulton maakt zijn eindeloze,voettochten om los te komen van alledaagse,ervaringen en standaard denkpatronen. Er vindt een,verstilling en vertraging van tijd plaats. Landschap,wordt een meditatieve ruimte.