Politisch (Nr. 36, 1. Werksatz)

1967

Franz Erhard Walther

Verworven in 1975
vervaardigd door textieltechnicus Johanna Walther / manufactured by textile engineer Johanna Walther

Franz Erhard Walther maakte 58 individuele objecten van stof die tezamen een werkset vormen. De objecten komen pas tot voltooiing als ze door de bezoeker ‘onder handen worden genomen’. Door het gebruik van de objecten zal Walthers werk iets bij de deelnemer teweegbrengen.

#36: Politisch (Politiek)

Dit gebruiksvoorwerp voor vier deelnemers is er in twee maten. Het zijn beide lichtgewicht kruisvormige kleden, met aan alle vier de uiteinden ruime openingen voor het hoofd van de deelnemers.

Het ene object heeft lange banen, het andere korte. Dit beïnvloedt de mate van verbale en non-verbale interactie tussen de deelnemers. De objecten zullen een verschillende uitwerking hebben.