Preface to the German Edition

3371-A1.jpg

Walid Raad

Verworven in 2016

Dit werk maakt deel uit van de serie 'Scratching On Things I Could Disavow: A History of Art In The Arab World'. Daarin gebruikt Walid Raad fictieve personages en literaire titels om meerduidige verhalen te vertellen over de geschiedenis van de beeldende kunst in de Arabische wereld. Raad presenteert hier muren met verdwenen kunstobjecten. De schaduwpartijen van de lijsten verraden dat ze er ooit zijn geweest.

Raad vertelt: “Dit project maakt deel uit van de geschiedenis van de beeldende kunst in Libanon en de versnelling in de ontwikkeling van een nieuwe infrastructuur voor de beeldende kunst in de Arabische wereld. Daarbij overdenk ik, hoe cultuur en traditie in de Arabische wereld, materieel en immaterieel, beïnvloed worden door de verschillende oorlogen die er door de inheemse en externe krachten zijn gevoerd.”