Van Abbe Donation Drawings (b)

Nedko Solakov

Verworven in 2013
schenking van kunstenaar / donation by artist

Solakov schonk deze tekening in 2013 en schreef de volgende toelichting bij het werk: “Deze tekening heb ik gemaakt in oktober 1981, in de periode dat ik, na afgestudeerd te zijn aan de Kunstacademie in Sofia, twee jaar in het leger heb gezeten. Ik heb twee weken zware trainingen gevolgd, daarna mocht ik me van de bevelhebbers toeleggen op het maken van muurschilderingen. Ik heb dus twee jaar lang veel in sgraffito techniek gewerkt. Daarnaast kon ik schilderen in mijn legerwerkplaats en deelnemen aan de meeste nationale tentoonstellingen van de Creative Union of Artists. Terwijl ik in het leger zat, werd ik tegelijkertijd het jongste lid van de Union of Artists (in die tijdzone Art World van nu).”