New World Summit — Rojava (study)

Jonas Staal

Verworven in 2019

Het Volksparlement van Rojava ontstond tijdens de eerste ontmoeting tussen voorzitter van het Comité van Buitenlandse Zaken in Rojava Amina Osse, internationale vertegenwoordiger van de Democratische Unie Partij (PYD) Sheruan Hassan, kunstenaar Jonas Staal en de kernleden van het New World Summit project, producent Younes Bouadi en programmeur Renée In der Maur. Osse nam het initiatief voor de commissie van een nieuw publiek parlement, en Staal vertaalde dit in een eerste ruwe schets: een cirkelvormige plek van samenkomst, die nadrukkelijk in de aarde is ingegraven en daarmee de fundamentele relatie tot de geschiedenis van de Rojavaanse aarde en haar stateloze revolutie benadrukt.